03/07/2012. Acord de col.laboració amb l'IEA

La Fundació Privada Jacqueline Pradère i el Centre de Recerca Sociològica (CRES) de l’Institut d’Estudis Andorrans (IEA) han arribat a un acord per fer un estudi sobre les “Estratègies dels grups socials amb risc d’exclusió davant la crisi”.

Per això, la Fundació Privada Jacqueline Pradère ha decidit col•laborar amb el CRES subvencionant una part de les despeses d’aquest estudi amb una aportació econòmica de 4.250 €.

L’acte de signatura de l’acord de col•laboració s’ha celebrat el 3 de juliol del 2012, amb la M.I. Sra. Roser Suñé, Ministra d’Educació i Joventut del Govern d’Andorra, i la Sra. Jacqueline Pradère, Presidenta de la Fundació.

El CRES s’encarregarà de fer aquest treball, que consistirà en la realització d’entrevistes en profunditat i grups de discussió a una mostra de les persones que a partir de les dades del Dept. d’Estadística del Govern d’Andorra i Càritas es cataloguin com a persones en risc d’exclusió; i posteriorment s’analitzarà la informació recollida amb la finalitat de:
• Definir amb més profunditat els condicionants de cada grup d’exclusió (gent gran, dones monoparentals, famílies amb aturats, persones amb baixes laborals de llarga durada,....) i la seva relació amb la crisi actual.
• Estratègies utilitzades en front d’aquesta situació.
• El paper de les xarxes socials i de la família com atenuants del problema.
• Com s’adapten les institucions públiques a la situació d’aquests col•lectius.
• El paper de la societat civil (fundacions, associacions, ....).

Es preveu la finalització de l’estudi abans del 31 de març del 2013.

Veure el reportatge televisiu de la RTVA del dia 4 de novembre del 2012:

"El CRES treballa en una radiografia de la pobresa andorrana: tenir el màxim de dades sobre la situació de la pobresa a Andorra, aquest és l`objectiu d’un dels estudis que el CRES està fent aquests dies amb la col•laboració econòmica de la fundació Jacqueline Pradere i en el qual es pretén aprofundir en les causes i factors de risc al Principat."