Conferència sobre Ictus, amb el Dr. Antoni Dávalos, el 27/04/2016

El passat 27 d’abril, la Fundació Jacqueline Pradère va organitzar una conferència sobre el tema: “Avenços en el diagnòstic i tractament de l’ictus: per un futur millor”, a càrrec del Dr. Antoni Dávalos, Director Clínic del Departament de Neurociències de l’Hospital Germans Trias i Pujol, i Clínic del Grup de Codi ICTUS a l'Institut Català de la Salut.

L’ictus és una de les 3 malalties més letals del món, amb el càncer i les malalties cardiovasculars i és la primera causa mèdica de discapacitat. Però el control dels factors de risc, els hàbits de vida saludable, l’exercici físic o la detecció a temps d’una arítmia cardíaca poden evitar la seva aparició.

El Dr. Dávalos ens va explicar com l’ictus té un inici sobtat i és vital actuar el més ràpid possible. El malalt sovint no pot donar l’alerta i per això és important el reconeixement dels símptomes i signes d’ictus per part de la població, ja que “el temps és cervell”, és a dir, en la mesura que passa els temps les cèl·lules cerebrals moren progressivament instaurant-se un infart cerebral irreversible.

També ens va explicar quines són les noves teràpies, avenços que conduiran a un canvi radical en els sistemes d’atenció dels malats amb ictus en els pròxims anys i reduirà de manera significativa el número de pacients amb dependència funcional.

A PEU DE PÀGINA, ELS ENLLAÇOS DE 3 VÍDEOS MÉS, QUE COMPLETEN AQUEST TEMA:

- Vídeo que il-lustra la nova tècnica de la trombectomia, per extreure un coàgul.

- Reportatge Informatiu d'ATV, Andorra Televisió, sobre la conferència del Dr. Dávalos amb la Fundació Jacqueline Pradère el 27/04/16.

- Reportatge Informatiu de TV3 amb entrevista al Dr. Dávalos sobre l'ictus i la nova tècnica de trombectomia, en ocasió del congrès de neurologia a Barcelona, congrès d'abast internacional, durant la setmana del 9 de maig 2016.