Càncer a la infància, conviure i què es pot fer?

https://assandca.com/ - El 3/12/2019, la Fundació Jacqueline Pradère, en col·laboració amb l’Associació Andorrana Contra el Càncer (ASSANDCA), va presentar la conferència: “Càncer a la infància, què es pot fer per evitar-ho?”, a càrrec de la Doctora Núria Pardo Garcia, ex-cap d’oncologia pediàtrica de l’Hospital de Sant Pau Barcelona, presidenta de la Fundació Enriqueta Villavecchia i de Joan Torner i Corcoy, president “d'Amics Joan Petit Nens amb Càncer Fundació", que també ens va acompanyar per compartir amb nosaltres la seva experiència i treball a tot el territori d’àmbit de Catalunya i Andorra (al 2018 va publicar el llibre “CULLERES QUE CUIDEN” per  ajudar les famílies a nivell de nutrició).

“El càncer infantil no es pot evitar si els adults no canvien els seus hàbits de consum", aquest ha estat el missatge clar i contundent de la doctora Pardo. L’acte ha apropat diverses autoritats que han tingut l'oportunitat de copsar les seves inquietuds durant el torn de preguntes. Josep Saravia, president d'Assandca, ha explicat que "el càncer infantil és la primera causa de mort per malaltia a l'etapa infantil en els països desenvolupats".

En aquest sentit, l'objectiu de la conferència ha estat conèixer els signes i els diferents símptomes que alerten de la presència de la malaltia i conscienciar a la societat que el càncer infantil està present en la societat andorrana. D'altra banda, Joan Torner ha destacat la importància d'acompanyar no només al malalt durant tot el tractament, sinó també als seus familiars, recalcant que "els familiars pateixen igual o més".

Josep Saravia ha explicat que els nens que pateixen càncer a Andorra, així com els adults, s'han de desplaçar a Barcelona per tal de rebre els tractaments necessaris. Aquest fet l'ha portat a reconèixer que actualment no disposen de les eines necessàries per pressionar al Govern per crear un mòdul de radioteràpia al Principat, ja que, tal com ha recalcat, "es necessiten 300 casos nous a l'any per justificar-lo". Tanmateix, el president d'Assandca s'ha mostrat obert a rebre, escoltar i intentar ajudar a qualsevol família afectada per aquesta malaltia que necessiti fer els tràmits pertinents.