Conferència del Dr. Josep R. GERMÀ i LLUCH, el 22/10/2015

Català
Videos:

En el marc de la Setmana contra el Càncer del 19 al 25/10/2015 i amb la participació de l’Associació Andorrana Contra el Càncer (ASSANDCA), la Fundació Jacqueline Pradère va organitzar, el dijous 22 d’octubre a la nit, una conferència sobre el tema: “El tractament personalitzat del càncer de mama: un salt cap al futur”, a càrrec del Dr.  Josep R. Germà i Lluch, Director del Servei d’Oncologia de l’Hospital General de Catalunya, i Director de recerca i coneixement del ICO (Institut Català d'Oncologia). També és soci membre d’honor de la Fundació Jacqueline Pradère.

(Aquesta conferència va coincidir amb el 5è aniversari de la presentació oficial de la Fundació Jacqueline Pradère, que havíem inaugurat a l’octubre del 2010, amb una conferència que el Dr. Germà també ens havia fet l’honor de protagonitzar, com es pot veure en l'apartat del nostre primer esdeveniment).

Tornant a l’actualitat, el Dr. Germà ens va explicar com, en els seus quaranta anys d’exercici com a oncòleg, ha viscut els extraordinaris avenços que s’han produït en el mon del càncer, com es tractava el càncer en els períodes anteriors, i com és el tractament actual, per donar pas finalment a les especials expectatives que ens reserva el proper futur.

Les noves tècniques de diagnosi, la incorporació del diagnòstic molecular, l’eficàcia del tractament conservador, els nous fàrmacs i les noves estratègies de la denominada Medicina de precisió o personalitzada, han estat els temes fonamentals de la xerrada.

Finalment, de entre tots els llibres ja publicats pel Dr. Germà, voldríem destacar aquí la seva última obra, de lectura gairebé “obligatòria” sobre aquest tema: "Los 7 pilares anticáncer" (claves, recomendaciones y hábitos fundamentales para reducir el riesgo de padecer cáncer en tu familia).