El 21/11/18, conferència amb l'Associació Andorrana per a l'Alzheimer

El 21/11/2018, la Fundació Jacqueline Pradère en col·laboració amb l’Associació Andorrana per la Malaltia d’Alzheimer (AAMA), va organitzar la conferència: “Alzheimer: la música aplicada com a teràpia”, a càrrec del Centre de “Musicoteràpia BCN Psicologia i Musicoteràpia Clíniques” (**)...
En aquesta ocasió, va ser el psicoleg i musicoterapeuta el Sr. Raül Hernández qui, en representació del Centre, va explicar què és la musicoteràpia, els seus beneficis i la seva aplicació en el camp de diverses malalties i dificultats associades a la tercera edat tals com l’Alzheimer, el Parkinson i altres malalties neurològiques i neurodegeneratives. És una teràpia molt establerta des dels anys 50 a molts països i instaurada als hospitals, on es treballa de manera molt rigorosa.

Amb aquesta conferència, la Sra. Montserrat Valls, presidenta de l’AAMA, va comunicar  la nostra col·laboració amb els TALLERS de MUSICOTERÀPIA que aviat s’impartiran a Andorra des de l’Associació Andorrana per la Malaltia d’Alzheimer, de la mà del músic Quim Salvat, entregat a la causa de l’Alzheimer, en particular amb la seva cançó “21 SET” (*), i moltes col·laboracions benèfiques.

Recordem que l’objecte de l’Associació Andorrana per la Malaltia d’Alzheimer (AAMA) és contribuir a mantenir una qualitat de vida digna dels afectats d’Alzheimer i també donar suport als familiars. Per a més informació, mail: aama.andorra@gmail.com - Tel. +376 821345 - <http://discapacitatsandorra.org/aama>.

** https://www.youtube.com/watch?v=pgsCjg9uwlk -  Vídeo clip a Youtube del Quim Salvat per a l'associació andorrana per la malaltia de l'Alzheimer amb el suport de l'SDADV, Govern d'Andorra i Comú d'Escaldes.

* La Directora i Fundadora del Centre de “Musicoteràpia BCN Psicologia i Musicoteràpia Clíniques és la Sra. Cristina Villafranca, psicòloga, psicoterapeuta i musicoterapeuta. Amb una extensa formació musical, la clínica tracta les necessitats, el malestar psíquic, els conflictes i les crisis al llarg de tot el cicle vital. Aporta eines i acompanya en la gestió de les dificultats, promou el canvi i facilita el benestar a la vida quotidiana, treballant en coordinació amb els altres professionals implicats en els pacients. <www.musicoterapiabcn.com>. Per a més informació, vegeu l’entrevista a la Sra. Villafranca, a l’article de contraportada del Periòdic d’Andorra del 21/11/18 (link aquí sota).