Amb ASSANDCA: 5ª Caminada Solidària Contra el Càncer, diumenge 28/10/2018

Més de mig miler de persones van desafiar les baixes temperatures i la primera nevada de l’any per no perdre’s la 5a Caminada contra el càncer, organitzada per l’Associació andorrana contra el càncer (ASSANDCA) amb la col·laboració dels Grans Magatzems Pyrénées i de la Fundació Jacqueline Pradère.

La xifra de venda de la samarreta solidària –amb la qual es participava a la Caminada- s’ha mantingut. De fet, de les 1.250 samarretes venudes l’any passat, s’ha passat a les gairebé 1.150 venudes enguany, aconseguint una recaptació molt similar a la del 2017, al voltant dels 7.000 euros. En aquest sentit, la nevada i les temperatures baixíssimes de primeres hores del matí va fer que moltes de les persones que havien comprat la seva samarreta optessin per no ser-hi present el mateix diumenge de la cursa, fet que va propiciar que el nombre d’assistents enguany fos inferior.

Malgrat tot, el president d’ASSANDCA, Josep Saravia, va valorar molt positivament la jornada, assegurant que “és un orgull per a l’Associació haver aglutinat a més de mig miler de persones malgrat les adversitats meteorològiques. És un espectacle veure a totes aquestes persones caminant amb nosaltres. Tothom hi ha participat amb una entrega absoluta i demostrant, una vegada més, el recolzament incondicional de la societat andorrana en la lluita contra el càncer.”

Saravia, que va titllar la caminada com un “esdeveniment del país”,  va volar també agrair a totes les autoritats presents la seva implicació. L’acte va comptar amb la participació, a més del M.I. ministre de Salut, Carles Álvarez, amb el M.I. ministre d’Afers Socials, Justícia i Interior, Xavier Espot, el secretari d’estat de Salut, Joan Leon, el secretari d’estat d’Esports, Jordi Beal, el conseller Marc Ballesta i les conselleres d’Andorra la Vella i d’Escaldes-Engordany, Mònica Codina i Sandra Tomàs.

La Caminada 2018 va posar un punt final a tot un seguit d’actes emmarcats dins la Setmana contra el càncer de mama.