Presentació

Primer acte el 19/10/2010

La Fundació Jacqueline Pradère té els seus orígens en la Comissió Social del Grup Pyrénées, creada per la seva Presidenta a l’any 1998 amb la finalitat d’oferir ajudes als empleats de les empreses del Grup que patissin qualsevol tipus de dificultats econòmiques derivades de malalties o bé d’altres vicissituds de caire social.

Al llarg dels darrers anys de manera progressiva la Comissió Social ha anat expandint el seu àmbit d’actuació fins a col·laborar amb diferents institucions del nostre país.

Al 2009 la Sra. Jacqueline Pradère vídua de Pérez, va decidir transformar la Comissió Social del Grup Pyrénées en una Fundació Privada. Aquesta Fundació a més de continuar la seva labor portes en dins del Grup Pyrénées, projecta la seva acció social també a nivell del nostre país, oferint col·laboració a les Institucions Públiques i a les Associacions que sense ànim de lucre pretenguin desenvolupar una acció social al Principat d’Andorra.

La Fundació es va presentar a les autoritats al màxim nivell del Ministeri de Salut, Benestar i Treball.

El 19 d’octubre del 2010, amb ocasió del dia Mundial per a la prevenció del Càncer de Mama, la Fundació, en col·laboració amb el Comú d’Andorra la Vella que amablement havia cedit per aquell dia el local de La Llacuna, va fer la seva presentació formal a nivell de país amb una roda de premsa i una conferència a càrrec del Professor Titular d’Oncologia Clínica de la Universitat de Barcelona, Director de Gestió del Coneixement de l’Institut Català d’Oncologia, Acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia de Medicina i reconegut investigador el Dr. Josep Ramon Germà i Lluch. Aquesta conferència amb el títol de “Càncer de Mama, de la prevenció a la cura dels ja supervivents” va ésser la contribució de la Fundació a la sensibilització de la població amb la finalitat de combatre la segona causa de mort de la nostra població femenina.

Actualment, la Fundació està dotant d’ajuts econòmics a varies persones empleades del Grup Pyrénées que tenen necessitats en l’àmbit particular.