La 7a Caminada Contra el Càncer, un gran èxit per a una edició marcada pel distanciament social

Com cada any, Pyrénées Andorra i la Fundació Jacqueline Pradère han volgut abocar-se en la organització de la 7a Caminada Solidària Contra el Càncer, esdeveniment liderat per l’Associació Andorrana Contra el Càncer (ASSANDCA).

La primera Caminada Contra el Càncer de caràcter virtual, i la setena des que es va crear la iniciativa, ha tingut una participació que ha superat totes les expectatives. Fins al dia 10 de novembre, en què es va tancar definitivament la venda, es van vendre 737 samarretes solidàries, que han permès obtenir 5.647,14 euros de recaptació, als quals calia sumar-hi l’aportació de 700 euros de la Fundació Jacqueline Pradère, que donen un total de 6.347,14 euros, import que es va entregar íntegrament a ASSANDCA el día 17 de novembre de 2020.

Enguany no s’ha batut rècord, però, atenent a les circumstàncies, es considera la xifra com “un èxit i una sorpresa totals”. La Caminada Contra el Càncer, que des de fa set anys fa visible la malaltia reunint un gran nombre de persones pels carrers d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, s’hauria pogut no fer en no ser permeses les grans concentracions, però l’Associació Andorrana Contra el Càncer (Assandca) es va empescar una idea per salvar l’acte: seria virtual. Qui hi desitgés participar havia de comprar la samarreta als Magatzems Pyrénées i el dia de “la caminada”, el diumenge 25 d’octubre, s’havia de fer una foto amb la samarreta posada, allà on fos, per publicar-la posteriorment a internet. No hi hauria una hora i un lloc on es trobaria tothom, sinó que cadascú aniria per lliure i l’efecte de taca d’oli es plasmaria a les xarxes. I així ha sigut. El mosaic amb les fotografies dels participants es pot veure al web d’Assandca, a l’adreça

L’entitat agraeix l’excel·lent resposta que ha ofert la ciutadania. Els motius de l’optimisme és que el nombre de participants ha estat més de la meitat (el 59%) dels de l’any que n’hi va haver més, el 2017, amb 1.250 inscrits. A més, l’aportació mitjana de cada participant va ser de 5,76 €, mentre que enguany ha assolit l’extraordinària xifra de 8,61 € de promig per persona (recordem que per la compra de la samarreta es pagava la voluntat).

En aquest sentit s’ha manifestat Josep Saravia: “La pandèmia està marcant el temps i les actuacions oncològiques”. El president d’Assandca ha explicat que els fons es destinaran als serveis habituals d’Assandca i, a més, a projectes nous com l’adaptació digital per fer arribar programa d'activitat física per a afectats a domicili i el servei de microblading per a pacients. “Adaptarem la resposta a les necessitats especifiques creades per la pandèmia que ja podem detectar, com el suport psicològic, dificultat i seguretat en els desplaçaments, allotjaments, etcètera”, ha afegit.

Per la seva banda, la vicepresidenta de la Fundació Jacqueline Pradère, Cristina Urbiola, ha volgut destacar la feina que es fa des d’Assandca, “amb una total dedicació per vetllar pel benestar dels pacients afectats de càncer”.